Cele mai interesante filtre pentru pozele tale ar putea fi disponibile tuturor

de: Alexandru Puiu
21 08. 2017

Creatorii Prisma speră să-și comercializeze tehnologia de procesare foto bazată pe rețele neurale unei varietăți impresionante de dezvoltatori de programe.

În urmă cu aproximativ un an, Prisma făcea valuri în online drept una dintre cele mai impresionante aplicații de procesare foto. La acea vreme, se diferenția semnificativ de Instagram și alte programe similare prin utilizarea unor rețele neurale în scopul aplicării unor filtre.

Inițial, filtrele cu pricina erau aplicate prin intermediul unor ferme de servere ale creatorilor aplicației. În doar câteva luni, rețelele neurale și întregul mecanism de inteligență artificială a fost portat direct în aplicație. Astfel, Prisma a putut funcționa fără internet, iar aplicația a devenit mai rapidă. Următorul pas în evoluția tehnologiei din spatele Prisma este licențierea sa către terți.

Într-un interviu cu cei de la The Verge, creatorii Prisma au anunțat că speră să ajungă să comercializeze o serie impresionantă de unelte de procesare foto pornind de la instrumentele create anterior. Deși nu știu dacă vor găsi parteneri pe segmentul B2B – Business to Business, dezvoltatorii tehnologiei din spatele Prisma oferă algoritmi pentru recunoaștere obiectelor din poze, pentru identificarea mediului ambiant din fundal și pentru randarea fețelor umane.

Dacă planurile se vor materializa, ar trebui să vedem filtre și efecte din Prisma portate în aplicații terțe și rețele sociale mai mici sau mai mari. În privința aplicației omonime, deși aceasta nu mai este la fel de populară ca în urmă cu un an, face o treabă destul de bună. Are între cinci și 10 milioane de utilizatori lunari. Va exista în continuare interesul pentru dezvoltarea acelui program, dar se va încerca dezvoltarea simultană pe mai multe planuri.

Încă nicio companie nu s-a anunțat interesată de inițiativa Prisma, deși cofondatorii proiectului au interacționat în ultimul an cu câțiva giganți tech. Alexey Moiseenkov a vizitat sediul Facebook în 2016, în timp ce Aram Airapetyan a ținut să menționeze că nu contează cu cine lucrează.